Najczęściej zadawane pytania
Spis treści
Rezerwacje
Wymagania dot. wynajmującego
Ogólne pytania dot. wynajmu
Płatności, obciążenia i faktury
Pomoc drogowa i sprawy techniczne
Wskazówki
Rezerwacje
Jak dokonać rezerwacji w Enterprise?
Rezerwacji w Enterprise możesz dokonać kontaktując się z Centrum Rezerwacji pod numerem (+48) 22 250 02 16 lub mailowo pisząc na reservations@ehiglobal.pl. Nasi konsultanci chętnie pomogą w wyborze odpowiedniego samochodu i przeprowadzą Cię przez cały proces rezerwacji. Rezerwując telefonicznie masz możliwość zapłaty dopiero przy odbiorze auta i to bez żadnych dodatkowych opłat! Rezerwację można również założyć poprzez naszą oficjalną stronę - https://www.enterpriserentacar.pl/pl/home.html
Jak dodać dodatki do mojej rezerwacji i zobaczyć ich ceny?
Skontaktuj się z naszym centrum rezerwacji poprzez wiadomość na adres customerservice@ehiglobal.pl lub telefonicznie pod numer +48222500216. Możesz to również zrobić sam w trakcie zakładania rezerwacji, gdy już wybierzesz samochód, pojawia się przed Tobą wszystkie opcje dodatków wraz z ich cenami.
Czy mogę zarezerwować konkretny model auta?
Enterprise nie oferuje wynajmu konkretnych marek samochodów, a jedynie wynajem aut w określonej klasie. W danej klasie znajdują się pojazdy o zbliżonych rozmiarach i typach (np. SUV, kombi itp.). Niestety, nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że konkretne auto będzie dostępne, ponieważ pojazdy są ciągle w ruchu. Dlatego istnieje ryzyko, że zarezerwowane auto nie będzie gotowe na kolejną rezerwację.
Jeśli dokonasz rezerwacji przez naszą infolinię pod numerem +48 22 250 02 16 będziemy mogli zasugerować agentom, które auto najlepiej odpowiada Twoim preferencjom. Choć nie możemy dać 100% gwarancji, że otrzymasz dokładnie to auto, to z pewnością zwiększa to szansę na dostępność pojazdu, który Cię interesuje.
Jak anulować lub zmienić rezerwację?
- Rezerwacje dokonane i opłacone za pośrednictwem strony internetowej strony trzeciej muszą zostać anulowane lub zmodyfikowane bezpośrednio przez stronę trzecią – poprzez jej stronę internetową lub bezpośredni kontakt.
- Jeśli rezerwacja została utworzona przez Centrum Rezerwacji (+48 22 250 02 16) lub stronę internetową Enterprise, skontaktuj się z nami, żeby dokonać zmian.
- Jeśli pojazd został już odebrany i użytkownik chce przedłużyć okres wynajmu, powinien skontaktować się z oddziałem, w którym odebrał pojazd, co najmniej 48 godzin przed planowaną datą i godziną zwrotu.
W jaki sposób mogę anulować istniejącą rezerwację?
Jeśli rezerwacja została założona przez kontakt z naszą infolinią, możesz ją bezpłatnie odwołać pisząc na adres mailowy customerservice@ehiglobal.pl lub dzwoniąc bezpośrednio do nas na numer telefonu +48 22 250 02 16
Jeśli rezerwacja została opłacona na naszej stronie internetowej, bezpłatne odwołanie jest dostępne do 3 dni przed wynajmem.
Jeśli natomiast rezerwacja została założona przez stronę pośrednika, można ją odwołać tylko kontaktując się z firmą przez którą został zarezerwowany wynajem.
Czy Enterprise oferuje samochody z napędem na 4 koła?
Tak, niektóre z naszych oddziałów oferują pojazdy 4WD lub AWD, jednak nie można zagwarantować konkretnej opcji pojazdu, takiej jak napęd na cztery koła. Dostępność należy sprawdzić w oddziale po przyjeździe.
Czy mogę wypożyczyć auto z bagażnikiem dachowym w Enterprise?
Aktualnie w naszej flocie nie mamy dostępnych tego typu samochodów, ale jeśli masz więcej bagażu, znajdziemy większe auto osobowe lub dostawcze.
Czy w ofercie Enterprise są auta z otwieranym dachem?
Aktualnie w naszej flocie nie mamy dostępnych tego typu aut.
Wymagania dot. wynajmującego
Jakie są wymagania wiekowe dotyczące wynajmu w Polsce?
- Minimalny wiek uprawniający do wynajmu pojazdu w Enterprise to 21 lat.
- Każdy kierowca w wieku 21-24 lat zostanie obciążony dodatkową opłatą „Young Renter Fee” w wysokości 8 EUR brutto za dzień.
- Młodzi najemcy w wieku 21-24 lat nie mogą wynajmować następujących klas pojazdów: Samochody Premium, Samochody Premium SUV, Samochody Premium SUV Elite, Samochody Luxury SUV i Samochody Special Coupe; Samochody Premium Pickup; Samochody Luxury SUV Elite; Fullsize Electric SUV A8
Jakie są wymagania dotyczące wynajmu samochodu w Polsce?
Aby wynająć samochód od Enterprise Rent-A-Car w Polsce, wszyscy kierowcy muszą spełniać następujące wymagania:
- Mieć ukończone co najmniej 21 lat.
- Posiadać ważne prawo jazdy od co najmniej 12 miesięcy (w tym czas spędzony na tymczasowym prawie jazdy).
- Posiadać ważną kartę kredytową fizycznie.
- Posiadać dokument tożsamości fizycznie.
Czy moje dokumenty mogą być w wersji online?
Prawo jazdy i dokumenty tożsamości muszą być przedstawione w formie fizycznej, w celu weryfikacji autentyczności i daty ważności.
Czy karta kredytowa może należeć do innej osoby, czy musi być moja?
Karta kredytowa, tak samo jak prawo jazdy i dowód osobisty muszą być wystawione na imię i nazwisko głównego kierowcy.
Ogólne pytania dot. wynajmu
Czy podróż za granicę jest możliwa waszymi samochodami?
Tak, możesz wyjechać za granicę naszym samochodem. Jednorazowa opłata wynosi tylko 92,25 € brutto, a następnie możesz podróżować do dowolnej liczby krajów! Uwaga, oto kraje, które nie są dozwolone:
- Albania,
- Białoruś,
- Bośnia i Hercegowina,
- Czarnogóra,
- Macedonia,
- Kosowo,
- Mołdawia,
- Rosja,
- Serbia,
- Turcja,
- Ukraina,
- Oraz inne kraje pozaeuropejskie.
Ostrzeżenie: Za przekroczenie granicy tych krajów grozi kara 2500E
Czy mogę dodać dodatkowego kierowcę do mojego wynajmu?
Dodatkowego kierowcę można dodać za opłatą w wysokości 6,4 EUR dziennie. Opcja ta jest dostępna zarówno przy odbiorze pojazdu, jak i w późniejszym terminie – wystarczy skontaktować się z naszą infolinią lub poprzez maila customerservice@ehiglobal.pl . Dodatkowy kierowca musi spełniać następujące warunki:
- Spełniać wymagania wiekowe określone w Ogólnych Warunkach Wynajmu,
- Posiadać ważne prawo jazdy od minimum jednego roku,
- Posiadać prawo jazdy umożliwiające prowadzenie pojazdów na terenie Polski.
Czy oferujecie dodatki np. fotelik, GPS?
Oczywiście, że tak! W naszej ofercie znajdziesz foteliki dziecięce, podstawki dla dziecka, GPS, karte transgraniczną lub pakiety ograniczające odpowiedzialność własną za szkody. Wszystko dodasz dzwoniąc na infolinię +48 22 250 02 16 lub pisząc maila na customerservice@ehiglobal.pl
Jak Enterprise może chronić mnie przed potencjalnymi opłatami za szkody?
Pakiety ochronne dostępne są do wykupienia przed rozpoczęciem wynajmu, przy odbiorze samochodu lub kontaktując się z obsługą klienta pod numerem (+48) 22 250 02 16 oraz pod adresem customerservice@ehiglobal.pl
- SCDW (Super Collision Damage Waiver) – zwalnia z odpowiedzialności za uszkodzenia pojazdu, z wyjątkiem uszkodzeń wnętrza, szyb, opon, felg, spalenia i kradzieży.
- TWP (Tires and Windows Protection) – zwalnia z odpowiedzialności za uszkodzenia szyb, opon i felg.
- SCDW+ (Super Collision Damage Waiver Plus) – zwalnia z odpowiedzialności za uszkodzenia pojazdu, z wyjątkiem uszkodzeń wnętrza, spalenia i kradzieży.
- SCDW/TP+ (Super Collision Damage Waiver/Theft Protection Plus) – zwalnia z odpowiedzialności za kradzież i uszkodzenie pojazdu, z wyjątkiem uszkodzeń wnętrza i spalenia.
- SCDW/TP+ Bezpieczna Podróż – zwalnia z odpowiedzialności za kradzież i uszkodzenia pojazdu, z wyjątkiem uszkodzeń wnętrza i spalenia, dodatkowo obejmuje rozszerzone ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków. Wymaga złożenia Deklaracji przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie. Dokumenty ubezpieczeniowe będą przesyłane osobno na wskazany adres e-mail.
Pakiety muszą być wykupione przed wynajmem. Jeśli chcesz dokupić pakiet w trakcie rezerwacji, należy przyjechać do dowolnego oddziału Enterprise w celu weryfikacji stanu auta.
Czy mogę zwrócić auto w innym oddziale Enterprise, niż ten w którym odbierałem samochód?
Istnieje możliwość zwrotu auta w innym mieście w Polsce – wystarczy, że zapłacisz drobną opłatę 30 € brutto. Jeśli chcesz dodać usługę do rezerwacji, daj nam znać mailowo na customerservice@ehiglobal.pl lub telefonicznie +48 22 250 02 16 , a wszystko załatwimy.
Chciałbym zatrzymać wypożyczony pojazd na kilka dni dłużej. Czy jest to możliwe?
Jak najbardziej jest taka możliwość. Prosimy o wiadomość e-mail lub telefon z informacją o zamiarze przedłużenia najmu nie później niż ostatniego dnia bieżącego okresu najmu. Po zatwierdzeniu przez Enterprise, opłata za wynajem zostanie naliczona zgodnie z aktualnym cennikiem. Brak obciążenia karty za przedłużony okres wynajmu spowoduje, że umowa nie zostanie przedłużona, o czym Enterprise niezwłocznie Cię powiadomi.
Jeśli pochodzę z Ameryki, mogę prowadzić samochód z amerykańskim prawem jazdy w Polsce?
Należy posiadać międzynarodowe prawo jazdy (IDP). Inne kraje wymagające tego dokumentu to: Afganistan, Algieria, Angola, Antigua i Barbuda, Argentyna, Australia, Bangladesz, Barbados, Belize, Bhutan, Boliwia, Botswana, Brunei, Burkina Faso, Burundi, Kambodża, Kamerun, Kanada, Czad, Chiny, Kolumbia, Komory, Cypr, Dijbouti, Dominika, Republika Dominikańska, Timor Wschodni, Gwinea Równikowa, Erytrea, Eswatini, Fidżi, Gabon, Gambia, Grenada, Gwatemala, Gwinea, Haiti, Islandia, Indie, Irlandia, Wybrzeże Kości Słoniowej, Jamajka, Japonia, Jordania, Kiribati, Laos, Liban, Lesotho, Libia, Madagaskar, Malawi, Malezja, Mali, Malta, Wyspy Marshalla, Mauretania, Mauritius, Mikronezja, Mongolia, Mozambik, Namibia, Nauru, Nepal, Nowa Zelandia, Nikaragua, Palau, Panama, Papua-Nowa Gwinea ,Paragwaj, Rwanda, Saint Kitts i Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent i Grenadyna, Sierra Leone, Singapur, Wyspy Salomona, Somalia, Sudan Południowy, Sri Lanka, Sudan, Surinam, Syria, Tanzania, Togo, Tonga, Trynidad i Trobago, Tuvalu, Stany Zjednoczone, Vanuatu, Watykan, Jemen, Zambia
Czy mogę zwrócić auto w innym kraju niż Polska?
Tak, nasze samochody mogą być zwrócone poza granicami Polski, w oddziale Enterprise. Koszt takiego zwrotu to 1,85€ brutto za każdy kilometr między oddziałem z którego wypożyczasz pojazd, a oddziałem zwrotu. O szczegóły zapytaj naszych konsultantów.
Jakie dokumenty muszę posiadać przy odbiorze?
Przy odbiorze auta potrzebujemy od Ciebie:
- fizycznego prawa jazdy - musisz je posiadać od co najmniej roku, w przypadku klasy premium - od 2 lat
- fizycznego dowodu osobistego - Nie masz ukończonego 25 roku życia? Nic nie szkodzi, możesz wypożyczyć auto z floty Enterprise z wyjątkiem klasy premium. Dla przedziału wiekowego od 21-25 lat obowiązuje niewielka opłata za młodego kierowcę.
- fizycznej karty kredytowej - Depozyt jest blokowany na twoim koncie w dniu wynajmu, a do tego agenci będą potrzebować fizycznej karty kredytowej. Pamiętaj, że karta musi być wystawiona na imie i nazwisko głównego kierowcy.
Gdzie mogę znaleźć biuro Enterprise na lotnisku?
Wszystkie nasze biura znajdują się w terminalu lotnisk na przylotach w strefie wypożyczalni samochodów.
Jakie są godziny otwarcia Enterprise?
Godziny pracy oddziałów są zależne od lokalizacji. Aktualne godziny można sprawdzić na stronie www.enterpriserentacar.pl
Jakie auto mogę wypożyczyć nie mając ukończonych 25 lat?
Klasy aut, które możesz wypożyczyć przed ukończeniem 25 roku życia są następujące:
- ekonomiczny
- kompaktowy
- standardowy
- średni SUV
- pełnowymiarowy.
Auta z klasy Premium są dostępne dla osób po 25 roku życia.
Czy Enterprise może dostarczyć mi samochód?
Enterprise może dostarczyć samochód po wybrany adres, jednak należy powiadomić o tym oddział odpowiednio wcześnie. Podstawienie/odbiór samochodu – 36,9€ brutto za pierwsze 20 km od najbliższego biura Enterprise, powyżej 20 km 1,85€ brutto za kilometr (opłata liczona jest w obie strony).
Czy dodatkowy kierowca musi być obecny przy odbiorze samochodu?
Nie, dodatkowy kierowca nie musi stawić się osobiście przy odbiorze samochodu.
Czy Enterprise posiada oddziały w centrum miasta?
Oczywiście, Enterprise posiada oddziały w centrum trzech dużych miast. W Gdańsku znajdą nas Państwo w Olivia Tower, w Krakowie w Unity Center, a w Warszawie w Varso Tower. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług w dogodnych lokalizacjach w centrum tych miast.
Dlaczego nie otrzymałem dowodu rejestracyjnego samochodu, gdy go wynajmowałem?
W Polsce od 2020 roku nie ma wymogu posiadania dokumentów samochodu podczas jazdy. Jeśli policja będzie chciała przeprowadzić standardową kontrolę, odczyta wszystkie informacje o samochodzie po numerze rejestracyjnym. Jeśli potrzebujesz dokumentów samochodowych na wyjazd za granicę naszym samochodem, chętnie Ci pomożemy! Napisz do nas na adres customerservice@ehiglobal.pl, prześlemy dokumenty drogą mailową.
Czy Enterprise ma biuro rzeczy znalezionych?
Enterprise nie posiada biura rzeczy znalezionych. W przypadku zagubionych przedmiotów prosimy o kontakt z naszą obsługą klienta pod adresem customerservice@ehiglobal.pl
Czy mogę zwrócić wypożyczone auto, jeśli biuro Enterprise jest zamknięte?
Oczywiście. Klucze i dokumenty należy zostawić w skrzynce znajdującej się w naszym biurze lub na naszym parkingu. Ponadto, jeśli bilet parkingowy zostanie pobrany na wjeździe, należy go również wrzucić do skrzynki razem z kluczami.
Czy dodatkowy kierowca może odebrać za mnie samochód?
Dodatkowy kierowca nie może odebrać samochodu w imieniu głównego najemcy. W chwili odbioru musimy osobiście zweryfikować dokumenty najemcy oraz zablokować kaucję na karcie kredytowej przypisanej do osoby dokonującej wynajmu.
Czy muszę zatankować pojazd przed powrotem? Czy mogę zapłacić za paliwo z góry?
Wszystkie samochody są dostarczane z pełnym bakiem paliwa. Możesz wybrać sposób płatności za paliwo:
- Opcja 1 - Przedpłata za paliwo. Ta opcja umożliwia dokonanie płatności za paliwo w momencie rezerwacji i zwrot samochodu z pustym bakiem. Pamiętaj, żeby wykupić tylko tyle paliwa ile będzie ci potrzebne, gdyż za niezużytą część nie są przewidziane zwroty.
- Opcja 2 - Tankowanie przez wypożyczalnię. W przypadku tej opcji najemca płaci firmie Enterprise za zużyte paliwo, które nie zostało uzupełnione, w momencie zwrotu. Opłata za tankowanie wynosi 3,69 EUR za litr brutto.
- Opcja 3 - Tankowanie przez najemcę. Należy zatankować auto do pełna przed zwrotem w celu uniknięcia dodatkowych opłat za paliwo.
Kto odpowiada za auto po zwrocie poza godzinami pracy biura Enterprise?
Zgodnie z naszymi Ogólnymi Warunkami Wynajmu, wynajmujący odpowiada w pełni za samochód do momentu odbioru pojazdu przez naszego pracownika.
Co jeśli mój lot jest opóźniony?
W chwili gdy otrzymasz informację o opóźnieniu, prosimy o kontakt. Agenci na bieżąco śledzą loty, jednak wiadomość od Ciebie z pewnością ułatwi nam cały proces. Pamiętaj, że jeśli opóźniony lot przyleci po godzinach pracy Enterprise, rezerwacja zostanie przełożona na następny dzień rano.
Czy mogę palić papierosy w aucie z Enterprise?
W samochodach Enterprise jest całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych oraz elektronicznych papierosów.
Czy pakiet bezpieczeństwa z firmy pośredniczej znosi kwotę kaucji? Czy Enterprise bierze pod uwagę takie zabezpieczenie?
Ubezpieczenie wykupione u pośrednika wynajmu jest usługą zewnętrzną. Kaucja za szkody jest zniesiona tylko przy zakupie pakietu SCDW/TP+ bezpośrednio w Enterprise. W przypadku wyboru ubezpieczenia oferowanego przez pośrednika, klient nadal ponosi odpowiedzialność za szkody do kwoty określonej w umowie wynajmu.
Czy Enterprise ma programy lojalnościowe?
Jako klient Enterprise, możesz skorzystać z programu z Enterprise Plus®. Im więcej wynajmujesz, tym więcej nagród zdobywasz. Za każdy kwalifikujący się wynajem na uczestniczących lokalizacjach Enterprise na całym świecie otrzymujesz punkty. Punkty nigdy nie wygasają, o ile pozostajesz aktywnym członkiem i dokonasz co najmniej jednego kwalifikującego się wynajmu co trzy lata. Punkty można wymieniać na darmowe dni wynajmu na dowolnym dostępny samochód w dowolnym dniu — bez dni wyłączonych — w tysiącach uczestniczących lokalizacji na całym świecie. Darmowy dzień wynajmu obejmuje tylko podstawową stawkę (czas i przebieg) i nie dotyczy podatków, opłat, dopłat i produktów opcjonalnych, które są odpowiedzialnością najemcy. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie www.enterpriserentacar.com
Wpisuję 4 ostatnie znaki prawa jazdy i dokument się nie otwiera. Jakie jest hasło?
Czasami podczas wpisywania lub skanowania prawa jazdy wystąpi błąd i ostatnie 4 cyfry nie pasują do prawdziwego dokumentu. Napisz do nas na adres customerservice@ehiglobal.pl, pomożemy Ci z odblokowaniem!
Czy mój zwierzak może ze mną jeździć?
Enterprise jest przyjazny zwierzętom. Klienci przewożący zwierzęta proszeni są jednak o zapewnienie im odpowiednich transporterów oraz zwrócenie wynajętego pojazdu w czystości, bez śladów sierści, aby uniknąć dodatkowych opłat za sprzątanie lub detailing. Najemca, który przewozi zwierzęta w wynajętym pojeździe, ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia lub zniszczenia.
Czy Enterprise oferuje nieograniczony przebieg podczas wynajmu samochodu?
Tak, Enterprise oferuje wynajem samochodów z nieograniczonym przebiegiem dla klientów bez umowy korporacyjnej.
Chętnie nawiążę z Państwem współpracę. Jak mogę się skontaktować?
W celu nawiązania z nami umowy korporacyjnej, prosimy o kontakt mailowy na adres sales@ehiglobal.
Enterprise oferuje prosty plan stawek korporacyjnych, które umożliwiają korzystne wynajmy Państwa pracownikom.
Gwarantowane stawki na wynajmy krótko-terminowe na lotniskach lub w innych lokalizacjach miejskich.
Stawki obejmują ubezpieczenie CDW/TP, OC i 24h pomoc drogową, a także możliwość dostarczenia i odebrania samochodu pod wskazany adres prywatny oraz służbowy
Płatności, obciążenia i faktury
Dlaczego blokowane są środki na moim koncie?
Enterprise dokonuje preautoryzacji na karcie płatniczej Najemcy przed rozpoczęciem wynajmu w wysokości kosztu wynajmu, udziału własnego lub kaucji na zabezpieczenie roszczeń odszkodowawczych, kaucji za brakujące paliwo oraz opłaty administracyjnej.
Kiedy depozyt będzie ponownie dostępny na moim koncie?
W dniu podpisania umowy blokujemy na koncie depozyt. Te pieniądze nie zostają przez nas pobrane, a zablokowane. W dniu zafakturowania, czyli około dwa robocze po zakończonym wynajmie pobieramy z całej kwoty depozytu kwotę widoczną na fakturze otrzymanej na maila. Rozliczamy depozyt w dniu otrzymania przez klienta faktury, następnie jest to po stronie banku, żeby przeprocesować ta płatność i odblokować środki. Zazwyczaj trwa to od 5-8 dni roboczych, jednak zdarza się, że trwa to dłużej. Sugerujemy kontakt z bankiem, aby uzyskać więcej szczegółów co do tego kiedy środki będą dostępne.
Jak mogę dostać kopię faktury?
Napisz do nas na adres customerservice@ehiglobal.pl. W wiadomości zamieść dane swojej rezerwacji, a nasz zespół chętnie Ci pomoże i prześle kopię faktury.
Mam niespodziewane opłaty na mojej karcie, co teraz?
Jeśli na karcie kredytowej pojawią się nieoczekiwane opłaty, zalecamy porównanie umowy wynajmu z fakturą i zapoznanie się z protokołem zwrotu pojazdu. Umowa wynajmu to dokument otrzymywany przy odbiorze samochodu, który zawiera warunki, zasady i wliczone opłaty; faktura i protokół zwotu są wysyłane po zwrocie samochodu. W przypadku obciążenia karty kredytowej innymi opłatami zawsze informujemy o tym za pośrednictwem poczty elektronicznej, dlatego też zalecamy sprawdzenie skrzynki odbiorczej lub folderu spam. Jeśli nadal nie jest jasne, skąd wzięły się koszty, prosimy o przesłanie potwierdzenia PDF z banku wraz z danami rezerwacji w wiadomości na adres customerservice@ehiglobal.pl
Kwota na mojej fakturze różni się od kwoty na moim wyciągu bankowym. Dlaczego?
Jeśli koszty wynajmu na fakturze różnią się od kwoty widniejącej na wyciągu bankowym, najprawdopodobniej wynika to z opłat transakcyjnych i/lub opłat za wymianę walut naliczanych przez bank. Nie ponosimy odpowiedzialności za takie opłaty, ponieważ są one automatycznie dodawane do transakcji, a ich wysokość zależy od warunków dostawcy karty kredytowej.
W razie pytań prosimy o wiadomość na adres customerservice@ehiglobal.pl
Dlaczego zostały mi pobrane pieniądze po zwróceniu auta, skoro zapłaciłem/łam przy odbiorze?
Proces płatności jest dopasowany pod potrzeby klienta, aby w prosty sposób mógł wydłużać wynajem lub skracać. Z tego powodu, przy odbiorze tylko blokujemy na karcie środki potrzebne do opłaty wynajmu + kaucję, a dopiero po zwrocie obciążamy kartę kwotą odpowiadającą wykorzystanym dniom, pozostałe środki odblokowujemy. Dzięki w temu w trakcie wynajmu na prośbę klienta możemy zwiększyć blokadę i tym samym przedłużyć wynajem.
W jaki sposób mogę otrzymać fakturę na firmę?
W przypadku sprzedaży na rzecz podmiotu gospodarczego, faktura na firmę może zostać wystawiona tylko wtedy, gdy NIP nabywcy znajduje się na dokumencie potwierdzającym sprzedaż. Pamiętaj, aby przypomnieć agentom o zamiarze otrzymania faktury na firmę. UWAGA: Po zakończeniu najmu, nie będzie możliwości zmiany danych.
Czy opłaty za autostrady i inne opłaty drogowe pokrywa Enterprise?
Opłaty za autostrady oraz inne opłaty drogowe należy pokrywać we własnym zakresie.
Jak mogę zapłacić za mandat?
Opłatę należy uiścić bezpośrednio do organu ścigania, który wystawił mandat. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zawartymi w dokumentach oraz postępowanie zgodnie z instrukcjami podanymi przez odpowiednią instytucję.
Czy otrzymam pełny zwrot środków jeśli anuluje rezerwację?
Pełen zwrot jest możliwy w przypadku anulowania zlecenia na co najmniej 3 dni przed datą rozpoczęcia wynajmu. W przypadku rezerwacji założonych przy pomocy maila lub telefonu z naszą obsługą klienta, anulacja rezerwacji jest darmowa. Jeśli rezerwacja była wykonywana za pomocą strony trzeciej, należy skontaktować się z danym pośrednikiem aby uzyskać informacje.
Czy akceptujecie płatność gotówką?
Akceptowane są wszystkie główne karty kredytowe. Wszystkie okazane karty muszą być wystawione na imię i nazwisko najemcy. Płatności gotówką nie są akceptowane.
Ile wynosi depozyt na wynajem samochodu?
Depozyt i szacunkowy koszt wynajmu zostaną zablokowane na karcie w momencie wynajmu. Depozyt w wysokości 500 EUR jest wymagany dla kategorii samochodów od mini do standardowych. Depozyt w wysokości 950 EUR jest wymagany w przypadku samochodów osobowych i dostawczych, luksusowych SUV-ów, pojazdów pełnowymiarowych i pojazdów premium. W przypadku luksusowych i elektrycznych pojazdów klasy premium wymagana jest kaucja w wysokości 2 500 EUR.
Czy wymagany jest depozyt za wynajem samochodu?
Tak, do wypożyczenia samochodu w Enterprise wymagany jest depozyt. Jego wysokość zależy od klasy samochodu i wykupienia dodatkowych usług.
Jakie formy płatności są akceptowane przy wynajmie samochodu?
Akceptowane są wszystkie główne karty kredytowe. Karty debetowe i gotówka nie są akceptowane. Wszystkie okazane karty muszą być wystawione na nazwisko najemcy. Karty debetowe Revolut nie są akceptowane.
Chcę zwrócić samochód wcześniej, czy jest jakaś dodatkowa opłata?
Możesz skrócić okres najmu wskazany w umowie najmu, ale w takim przypadku Enterprise zastrzega sobie prawo do ponownego obliczenia stawek wynajmu z uwzględnieniem skróconego okresu najmu.
Czy zostanie naliczona dodatkowa opłata, jeśli spóźnię się ze zwrotem wypożyczonego pojazdu?
W przypadku spóźnienia trzeba o tym poinformować oddział lub centrum obsługi klienta. Jeżeli spóźnienie jest większe niż 59min zostanie doliczona dodatkowa doba wynajmu. W przypadku braku wcześniejszej informacji o spóźnieniu, naliczona zostanie podwójna opłata.
Pomoc drogowa i sprawy techniczne
Mój samochód nie odpala. Co powinienem teraz zrobić?
- Czy masz zamknięte drzwi i zapięte pasy bezpieczeństwa?
- Czy skrzynia biegów jest ustawiona na P? (Jeśli wyświetla D1, oznacza to, że musisz zmienić ustawienie na P).
- Czy wciśnięte jest sprzęgło/hamulec?
- Czy masz immobilizer przy kluczyku, czy się świeci? Jeśli masz immobilizer, naciśnij przycisk START i/lub kliknij kilka razy przycisk immobilizera.
- Czy na immobilizerze świeci się dioda LED? Jeśli się nie świeci, najprawdopodobniej oznacza to, że należy wymienić w nim baterię.
- Czy zegary się świecą? czy samochód stracił zasilanie i nic się nie świeci? (Jeśli nie ma sygnału, akumulator prawdopodobnie się rozładował).
- Wsiądź i wysiądź, zablokuj i odblokuj pojazd.
Jeśli nadal nie możesz uruchomić samochodu, skontaktuj się z nami! +48 22 250 02 16
Zderzyłem się z kimś, ale to była wina tej osoby. Czy zapłacę za szkodę?
Jeśli Najemca dostarczy Enterprise pełną dokumentację oraz dane winnego zdarzenia, Najemca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie samochodu wynikającego z wypadku drogowego z winy osoby trzeciej. W takiej sytuacji należy wezwać policję, niezwłocznie powiadomić Enterprise i wskazać miejsce zdarzenia. Najemca musi współpracować z Enterprise i ubezpieczycielem w likwidacji szkody. Jeśli nie dopełni obowiązku wezwania policji lub innych formalności, ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę, niezależnie od wybranego Pakietu.
Co zrobić, jeśli wlałem złe paliwo?
Jeśli zorientujesz się, że wlałeś diesla do zbiornika benzynowego przed uruchomieniem silnika, nie włączaj zapłonu i nie uruchamiaj pojazdu. Diesel ma zupełnie inne właściwości niż benzyna i może poważnie uszkodzić silnik, szczególnie jeśli zostanie wprowadzony do układu paliwowego. Informacja o tym, jakie paliwo powinno zostać wlane do auta znajduje się na wlewie. Skontaktuj się z naszą infolinią +48 22 250 02 16 jeśli złe paliwo zostało wlane, zorganizujemy pomoc drogową.
Co się stanie, jeśli dostane mandat?
W przypadku otrzymaniu mandatu możesz opłacić go od razu zgodnie z instrukcją na nim zawartą lub wskazówkami strażnika miejskiego/policjanta. Jeśli mandat nie zostanie opłacony i Enterprise będzie zaangażowane w rozwiązanie sprawy w takiej sytuacji wiąże się to z dodatkowym kosztem 30€. W przypadku mandatów z fotoradarów, zawsze opłata dodatkowa od Enterprise to 30€.
Wskazówki
Jak uniknąć mandatów za przekraczanie prędkości w Polsce?
Uważnie obserwuj znaki drogowe informujące o dozwolonych prędkościach. W Polsce prędkość zależy od rodzaju drogi i warunków.
- W terenie zabudowanym: Zwykle 50 km/h, chyba że inny znak wskazuje inaczej.
- Poza terenem zabudowanym: 90 km/h.
- Drogi ekspresowe: 100 km/h.
- Autostrady: 140 km/h.
W Polsce jest wiele dróg z odcinkowym pomiarem prędkości. Zachowaj szczególną ostrożność w takich miejscach.
Czy w Polsce są płatne drogi?
Opłaty obowiązują na niektórych odcinkach autostrad. W Polsce płatne autostrady to m.in. odcinki A1, A2 i A4. Opłatę za przejazd można uiścić w punktach poboru opłat (tzw. bramkach). Enterprise nie pokrywa kosztów dróg płatnych, opłatę należy uiścić samodzielnie. W przypadku pojazdów osobowych, oprócz wspomnianych autostrad, niektóre drogi krajowe także mogą być objęte opłatami. Jednak w Polsce duża część sieci drogowej jest bezpłatna. Przed podróżą sugerujemy sprawdzić, które drogi są płatne.